Veelgestelde vragen over ruilen & retourneren

  • Retourneren vanuit Nederland

    Je hebt 30 dagen om artikelen te passen en te beoordelen. Niet tevreden over je bestelde artikelen of passen ze niet? Vanuit Nederland, kan je op volgende manier retourneren naar ons:

    Het pakket met de terugzending moet volgende zaken bevatten:

    • De artikelen die je wenst te retourneren (ongedragen en in oorspronkelijke staat & verpakking)
    • Het retourformulier, volledig ingevuld (zie achteraan voor de gevraagde gegevens)
    • Een kopie van de verzendnota
    • Het meegeleverde label met antwoordnummer op de verzenddoos of zak kleven; min. afmeting van een pakket dient 14 cm bij 9 cm te zijn. Het retourlabel nooit op de verpakking van de bestelde artikelen kleven.

    In Nederland dien je jouw pakket in een PostNL-kantoor af te geven. De loketbediende weet aan de hand van het antwoordnummer aan welk adres het pakket retour gestuurd moet worden. Het retouradres is: Antwoordnummer 37014, 8000 ZH Zwolle. Voor het retourneren vragen wij een bijdrage in de retourkosten ter waarde van € 3. Deze € 3 wordt weerhouden bij het terugbetalen van de retourartikelen.

    Let op: We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten die beschadigd zijn of verloren werden gedaan tijdens het transport.

    Naar boven
  • Retourneren vanuit België

    Je hebt 30 dagen om de artikelen te passen, te beoordelen en aan ons te retourneren. Niet tevreden over je bestelde artikelen of passen ze niet? Vanuit België, kan je op volgende manier retourneren naar ons:

    Het pakket met de terugzending moet volgende zaken bevatten:

    • De artikelen die je wenst te retourneren (ongedragen en in oorspronkelijke staat & verpakking)
    • Het retourformulier, volledig ingevuld (zie achteraan voor de gevraagde gegevens)
    • Een kopie van de verzendnota
    • Het retouradres dient duidelijk zichtbaar op de buitenkant van de doos te zijn aangebracht, je kan het meegeleverde label hiervoor gebruiken.

    Retouradres:
    Original Brands
    t.a.v. Klantendienst Webshop
    Ambachtsstraat 15
    3980 Tessenderlo

    Je betaalt in eerst instantie zelf de volledige retourkosten bij afgifte van je pakket in een bpost-kantoor. Je kiest voor de verzending ‘Bpack 24h’. Bij de verwerking van het retourpakket vergoeden wij gedeeltelijk de retourkosten zodat jouw persoonlijk aandeel in een retourzending € 3 bedraagt.

    Let op: Original Brands accepteert geen ongefrankeerde zendingen en wij zijn niet verantwoordelijk voor de retourzending. We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten die beschadigd zijn of verloren werden gedaan tijdens het transport.

    Naar boven
  • Retourneren vanuit andere landen, uitgezonderd Nederland en België

    Je hebt 30 dagen om de artikelen te passen, te beoordelen en aan ons te retourneren. Niet tevreden over je bestelde artikelen of passen ze niet? Vanuit een ander land, uitgezonderd België en Nederland, kan je op volgende manier retourneren naar ons:

    Het pakket met de terugzending moet volgende zaken bevatten:

    • De artikelen die je wenst te retourneren (ongedragen en in oorspronkelijke staat & verpakking)
    • Dit formulier, volledig ingevuld (zie achteraan voor de gevraagde gegevens)
    • Een kopie van de verzendnota
    • Het retouradres dient duidelijk zichtbaar op de buitenkant van de doos te zijn aangebracht, je kan het meegeleverde label hiervoor gebruiken.

    Indien je een pakket naar ons wilt retour sturen vanuit een ander land (zijnde niet Nederland of België), ben je zelf verantwoordelijk voor de verzending en de retourkosten. Retouradres:


    Original Brands
    t.a.v. Klantendienst Webshop
    Ambachtsstraat 15
    3980 Tessenderlo
    BELGIE

    Naar boven
  • Hoe moet ik mijn retourzending verpakken?

    Verpak het artikel in een extra omdoos of zak, zodat de originele verpakking van het product onbeschadigd blijft. Indien het artikel beschadigd retour komt, verlies je het recht op de volledige terugbetaling.

    Alle artikelen moeten ongedragen en ongewassen geretourneerd worden. Gelieve schoenen enkel binnenshuis op een propere ondergrond te passen. Wij accepteren enkel artikelen zonder draagsporen en in de originele doos of verpakking, die niet als verzenddoos is gebruikt. Gelieve niet op de originele doos en verpakking te schrijven, plakband of stickers aan te brengen. Vergeet zeker niet de labels of bijhorende accessoires terug mee te sturen

    Wij willen je verzoeken om de artikelen niet in rokerige ruimtes of in de nabijheid van huisdieren te bewaren. Artikelen die niet meer fris ruiken of er netjes uitzien, kunnen wij niet meer aanbieden aan onze klanten.

    De volgende artikelen zijn uitgesloten van onze retourservice:

    • artikelen voor schoenverzorging (zoals onderhoudsspray)
    • Jibbitz en sokken die zich niet meer in de originele verpakking bevinden
    Naar boven
  • Hoe lang heb ik de tijd om de artikelen te bekijken?

    Voor al uw aankopen geldt een zichttermijn van 30 dagen. In deze periode kan je de geleverde producten bekijken en passen.

    Alle artikelen moeten ongedragen en ongewassen geretourneerd worden. Gelieve schoenen enkel binnenshuis op een propere ondergrond te passen. Wij accepteren enkel schoenen zonder draagsporen en in de originele doos of verpakking, die niet als verzenddoos is gebruikt. Gelieve niet op de originele doos en verpakking te schrijven, plakband of stickers aan te brengen.

    Wij willen je verzoeken om onze artikelen niet in rokerige ruimtes of in de nabijheid van huisdieren te bewaren. Artikelen die niet meer fris ruiken of er netjes uitzien, kunnen wij niet meer aanbieden aan onze klanten.

    De volgende artikelen zijn uitgesloten van onze retourservice:

    • artikelen voor schoenverzorging (zoals onderhoudsspray)
    • Jibbitz en sokken die zich niet meer in de originele verpakking bevinden
    Naar boven
  • Welke artikelen komen in aanmerking om te retourneren?

    Je hebt 30 dagen te tijd om je artikelen te passen en te retourneren.

    De volgende artikelen zijn volledig uitgesloten van onze retourservice:

    • artikelen voor schoenverzorging (zoals onderhoudsspray)
    • Jibbitz en sokken die zich niet meer in de originele verpakking bevinden

     

    Naar boven
  • Hoe verloopt de terugbetaling van geretourneerde artikelen?

    Herroepingsrecht

    Je hebt als consument conform artikel 6 t/m 8 van onze algemene voorwaarden het recht je bestelling binnen 14 dagen na aflevering te herroepen. Wij verlengen bij Original Brands dit recht tot 30 dagen. Je kan de artikelen welke je wenst te herroepen retour sturen. De terugbetaling geschiedt binnen 30 dagen; wij streven naar een terugbetaling binnen 14 dagen na goed ontvangst van je retourartikelen. Zolang er geen bewijs van goed ontvangst is geleverd door de consument, heeft Original Brands het recht om de terugbetaling op te schorten.

    Na het controleren van jouw retourpakket, ontvang je van ons een e-mail met goed ontvangst. Daarna geven wij de opdracht voor terugbetaling. De terugbetaling gebeurt op dezelfde wijze waarmee je de bestelling hebt betaald.

    Om de aankoopwaarde te bepalen, geldt de verzendnota die bij de levering zit steeds als bewijs. Voeg dit bewijs dan ook bij de terugzending. Op die manier kunnen we de correcte terugbetaling van de goederen garanderen.

    Naar boven
  • Hoe kan ik een artikel ruilen?

    Direct ruilen van de bestelde artikelen is helaas niet mogelijk. Je kan het item retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen op de website voor de gewenste maat of het gewenste model.

    Naar boven