Voor 12u besteld, volgende werkdag geleverd

Retourneren naar Original Brands

Artikelen terugsturen naar Original Brands

Retourneren vanuit Nederland

Je hebt 30 dagen om artikelen te passen en te beoordelen. Niet tevreden over je bestelde artikelen of passen ze niet? Vanuit Nederland, kan je op volgende manier retourneren naar ons:

Het pakket met de terugzending moet volgende zaken bevatten:

  • De artikelen die je wenst te retourneren (ongedragen en in oorspronkelijke staat & verpakking)
  • Het retourformulier, volledig ingevuld (zie achteraan voor de gevraagde gegevens)
  • Een kopie van de verzendnota
  • Het meegeleverde retourlabel op de verzenddoos of zak kleven; min. afmeting van een pakket dient 14 cm bij 9 cm te zijn. Het retourlabel nooit op de verpakking van de bestelde artikelen kleven.

In Nederland dien je jouw pakket af te geven in één van de DHL Pickup parcelshops (https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints). Voor het retourneren vragen wij een bijdrage in de retourkosten ter waarde van €5.95. Deze €5.95 wordt weerhouden bij het terugbetalen van de retourartikelen.

Let op: We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten die beschadigd zijn of verloren werden gedaan tijdens het transport.

 

Retourneren vanuit België

Je hebt 30 dagen om de artikelen te passen, te beoordelen en aan ons te retourneren. Niet tevreden over je bestelde artikelen of passen ze niet? Vanuit België, kan je op volgende manier retourneren naar ons:

Het pakket met de terugzending moet volgende zaken bevatten:

  • De artikelen die je wenst te retourneren (ongedragen en in oorspronkelijke staat & verpakking)
  • Het retourformulier, volledig ingevuld (zie achteraan voor de gevraagde gegevens)
  • Een kopie van de verzendnota
  • Het retouradres dient duidelijk zichtbaar op de buitenkant van de doos te zijn aangebracht, je kan het meegeleverde retourlabel hiervoor gebruiken.

In België dien je jouw pakket af te geven in een BPost kantoor. Voor het retourneren vragen wij een bijdrage in de retourkosten ter waarde van €5.95. Deze €5.95 wordt weerhouden bij het terugbetalen van de retourartikelen.

Let op: We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten die beschadigd zijn of verloren werden gedaan tijdens het transport.

Retourneren vanuit andere landen, uitgezonderd Nederland en België

Je hebt 30 dagen om de artikelen te passen, te beoordelen en aan ons te retourneren. Niet tevreden over je bestelde artikelen of passen ze niet? Vanuit een ander land, uitgezonderd België en Nederland, kan je op volgende manier retourneren naar ons:

Het pakket met de terugzending moet volgende zaken bevatten:

  • De artikelen die je wenst te retourneren (ongedragen en in oorspronkelijke staat & verpakking)
  • Dit formulier, volledig ingevuld (zie achteraan voor de gevraagde gegevens)
  • Een kopie van de verzendnota
  • Het retouradres dient duidelijk zichtbaar op de buitenkant van de doos te zijn aangebracht, je kan het meegeleverde label hiervoor gebruiken.

Gelieve jouw retourpakket af te geven in één van de 800 DPD Pickup parcelshops (https://www.dpdgroup.com/nl/mydpd/parcel-shops). Voor het retourneren vragen wij een bijdrage in de retourkosten ter waarde van € 5.95. Deze € 5.95 wordt weerhouden bij het terugbetalen van de retourartikelen.

Hoe moet ik mijn retourzending verpakken?

Verpak het artikel in een extra omdoos of zak, zodat de originele verpakking van het product onbeschadigd blijft. Indien het artikel beschadigd retour komt, verlies je het recht op de volledige terugbetaling.

Alle artikelen moeten ongedragen en ongewassen geretourneerd worden. Gelieve schoenen enkel binnenshuis op een propere ondergrond te passen. Wij accepteren enkel artikelen zonder draagsporen en in de originele doos of verpakking, die niet als verzenddoos is gebruikt. Gelieve niet op de originele doos en verpakking te schrijven, plakband of stickers aan te brengen. Vergeet zeker niet de labels of bijhorende accessoires terug mee te sturen

Wij willen je verzoeken om de artikelen niet in rokerige ruimtes of in de nabijheid van huisdieren te bewaren. Artikelen die niet meer fris ruiken of er netjes uitzien, kunnen wij niet meer aanbieden aan onze klanten.

De volgende artikelen zijn uitgesloten van onze retourservice:

  • artikelen voor schoenverzorging (zoals onderhoudsspray)
  • Sokken die zich niet meer in de originele verpakking bevinden

 

Hoe lang heb ik de tijd om de artikelen te bekijken?

Voor al uw aankopen geldt een zichttermijn van 30 dagen. In deze periode kan je de geleverde producten bekijken en passen.

Alle artikelen moeten ongedragen en ongewassen geretourneerd worden. Gelieve schoenen enkel binnenshuis op een propere ondergrond te passen. Wij accepteren enkel schoenen zonder draagsporen en in de originele doos of verpakking, die niet als verzenddoos is gebruikt. Gelieve niet op de originele doos en verpakking te schrijven, plakband of stickers aan te brengen.

Wij willen je verzoeken om onze artikelen niet in rokerige ruimtes of in de nabijheid van huisdieren te bewaren. Artikelen die niet meer fris ruiken of er netjes uitzien, kunnen wij niet meer aanbieden aan onze klanten.

De volgende artikelen zijn uitgesloten van onze retourservice:

  • artikelen voor schoenverzorging (zoals onderhoudsspray)
  • Sokken die zich niet meer in de originele verpakking bevinden

 

Hoe verloopt de terugbetaling van geretourneerde artikelen?

Herroepingsrecht

Je hebt als consument conform artikel 6 t/m 8 van onze algemene voorwaarden het recht je bestelling binnen 14 dagen na aflevering te herroepen. Wij verlengen bij Original Brands dit recht tot 30 dagen. Je kan de artikelen welke je wenst te herroepen retour sturen. De terugbetaling geschiedt binnen 30 dagen; wij streven naar een terugbetaling binnen 14 dagen na goed ontvangst van je retourartikelen. Zolang er geen bewijs van goed ontvangst is geleverd door de consument, heeft Original Brands het recht om de terugbetaling op te schorten.

Na het controleren van jouw retourpakket, ontvang je van ons een e-mail met goed ontvangst. Daarna geven wij de opdracht voor terugbetaling. De terugbetaling gebeurt op dezelfde wijze waarmee je de bestelling hebt betaald.

Om de aankoopwaarde te bepalen, geldt de verzendnota die bij de levering zit steeds als bewijs. Voeg dit bewijs dan ook bij de terugzending. Op die manier kunnen we de correcte terugbetaling van de goederen garanderen.

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting op jouw eerste bestelling.